Szablony dla Joomla, z których warto korzystać
22 marca, 2021Joomla to system zarządzania treścią, który warto wziąć pod uwagę ze względu na dostępne narzędzia. Wyróżniają się one prostotą i wysokim poziomem intuicyjności. Joomla zalicza się do programów open source – jej kod źródłowy jest dostępny dla wszystkich użytkowników i może być dowolnie dopasowywany do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo użytkownik ma do dyspozycji szeroką gamę wyjątkowych szablonów. Dlaczego warto z nich korzystać?
- Joomla – pionierskie szablony
- Gotowe szablony dla Joomla
- Szablony na zamówienie – czy warto?
- Funkcjonalności szablonów dla Joomla
Badania pokazują, że co 2,5 sekundy jedna osoba na świecie pobiera Joomlę. Ten wynik tylko potwierdza jakość i wszechstronność programu. Korzystają z niego zarówno osoby prywatne, jak i firmy, duże przedsiębiorstwa i niewielkie fundacje.
Joomla – pionierskie szablony
Dzisiaj, kiedy responsywne strony internetowe są standardem, wiele osób zapomina, że pionierem takich rozwiązań była właśnie Joomla. To w obrębie tego systemu zaczęto oferować możliwość dopasowania widoku do ekranów o różnej rozdzielczości, ułatwiając przejście z laptopa na telefon komórkowy czy tablet.
Każdy, komu zależy na odwiedzinach witryny i konwersjach, powinien zadbać o to, by treści dobrze prezentowały się na wszystkich urządzeniach z dostępem do internetu. W momencie, gdy widok nie mieści się w wyznaczonym miejscu, trudno jest nawigować i wybierać konkretne przyciski, co sprawia, że użytkownicy zniechęcają się. Wpływa to także na pozycję strony w wyszukiwarce Google. Wybierając szablony dla Joomla, można liczyć na pełną responsywność przy różnych typach ekranu.
Gotowe szablony dla Joomla
Skąd wziąć najlepsze szablony dla Joomla? Istnieje kilka źródeł wartych uwagi. Przede wszystkim można pobierać je z internetu. Stron z gotowymi projektami jest sporo. Znajdują się wśród nich propozycje darmowe, dostępne po opłaceniu specjalnej subskrypcji lub wykupione bezpośrednio od twórcy. W tym ostatnim przypadku można zyskać nawet wyłączność.
Kiedy warto sięgać po gotowe, darmowe szablony? To przede wszystkim wariant ekonomiczny. Jeśli więc dopiero rozwijasz swój biznes i ważny jest dla ciebie każdy grosz, zainteresuj się takim właśnie rozwiązaniem. Musisz jednak liczyć się z tym, że układy i grafiki dostępne w poszczególnych wzorach mogą być względem siebie dość podobne. Można, oczywiście, taki szablon zmodyfikować pod kątem własnych potrzeb, wymaga to jednak podstawowej wiedzy z zakresu programowania w językach: HTML, CSS, PHP czy JavaScript. Pamiętać trzeba także o tym, że szablony poddane przeróbkom po pobraniu aktualizacji mogą powracać do wcześniejszej, pierwotnej wersji.
Szablony na zamówienie – czy warto?
Joomla jest coraz popularniejszym CMS-em, nic więc dziwnego, że szablony stworzone z myślą o tym systemie dostępne są także na zamówienie. Warto rozważyć indywidualny projekt wtedy, gdy te powszechnie dostępne nie spełniają oczekiwań lub gdy rozpoznawalność i indywidualizm mogą okazać się dla danego biznesu kluczowe. Popularność Joomli stwarza ryzyko, że podstawowe warianty będą powtarzać się między witrynami, natomiast wyjątkowy układ szyty na miarę z pewnością oddala to zagrożenie.
Szablon dla Joomla znacznie przedroży jednak całość inwestycji. Jeśli pieniędzy miałoby zabraknąć na optymalizację strony, wcale nie musi to być korzystne.
Funkcjonalności szablonów dla Joomla
Decydując się na wybór konkretnego szablonu – darmowego bądź płatnego – dla Joomla, należy przede wszystkim zastanowić się nad jego przeznaczeniem i sformułować swoje oczekiwania. Nie każdy projekt sprawdzi się w przypadku bloga. Inny trzeba dobrać do strony o charakterze biznesowym, a odmienny w przypadku artystycznego portfolio.
Poszczególne projekty szablonów do Joomla oferują wiele funkcji, ułatwiających dopasowanie ostatecznej wersji do specyfiki przedsiębiorstwa i realizowanej działalności biznesowej. Niezależnie od tego, który układ finalnie zostanie wybrany, można oczekiwać bezpieczeństwa i dużej stabilności. Plusów ma Joomla znacznie więcej, choćby w kontekście pozycjonowania.