Joomla – wady i zalety

Joomla – wady i zalety

31 maja, 2022 0 przez Redakcja

Joomla to jeden z kilku systemów zarządzania treściami na stronach internetowych, które istnieją na świecie. Jednak Joomla ma też kilka cech, które ją wyróżniają. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej na temat tego systemu. 

  1. Czym właściwie jest Joomla?
  2. Czy Joomla jest całkowicie bezpłatna?
  3. Dla kogo został stworzony ten system
  4. Czy Joomala jest popularna i czy jest dobra dla każdego? 
  5. Wady Joomla
  6. Zalety Joomla

 

 

Czym właściwie jest Joomla?

 

Joomla jest to jeden z bardziej popularnych programów CMS. Na podstawie szacunków można stwierdzić, że  przy pomocy Joomla powstało kilkadziesiąt milionów stron internetowych. Ten wynik daje 3% udziałów w rynku  CMS. Jednak część stron zniknęła z internetu, bądź jest trudno dostępna dla użytkowników. Pozostałą część tworzą strony firmowe www, strony poświęcone informacjom, strony edukacyjne albo strony projekty społeczne. Początki Joomala datuje się na rok 2005,  a jest ona początkiem innego dużego projektu. 

 

Czy Joomala jest całkowicie bezpłatna?

 

Jest to wyjątkowo często zadawane pytanie, gdy chodzi o wybór CMS dla strony internetowej. Rzeczywiście odpowiedź jest twierdząca- Joomala jest bezpłatna. Natomiast wiele rozszerzeń jest już płatnych. Dodatkowo rozszerzenia bezpłatne często odstają jakościowo. Istnieje parę ustępstw od tej teorii, jednak zazwyczaj się ona sprawdza.  

Dobre poznanie Joomala to konieczność spędzenia wielu godzin na poznawaniu rożnych funkcji oraz odpowiedniego schematu działania. Joomala nabiera pełnej funkcjonalności  po zakupie rożnego rodzaju wtyczek, dodatków oraz szablonów.  

 

Dla kogo został stworzony ten system

 

Joomala od samego początku była rozwijana jako czysty CMS, dla użytkowników z dużymi potrzebami. Joomala może być fundamentem dla tworzenia rozbudowanych oraz skomplikowanych stron oraz serwisów internetowych. Każdy kto ma większe oczekiwania, poza tym musi spełnić rygorystyczne standardy oraz wyjątkową funkcjonalność, powinien zastanowić się nad Joomalą. W przypadku tworzenia prostych oraz funkcjonalnych stron www można zdecydować się na inny wybór.  

Obsługa Joomali jest bardziej wymagająca, ponieważ ma wiele możliwości konfiguracji oraz wbudowanych narzędzi. Warto zagospodarować sobie chwile czasu na naukę wszystkich funkcji. Joomala sprawdzi się rewelacyjnie do zaawansowanych projektów, gdyż dysponuje wieloma funkcjonalnościami, które mogą się przydać.      

 

Czy Joomala jest popularna i czy jest dobra dla każdego?

 

Z tego systemu korzysta około 2,5 miliona stron. Został pobrany sto osiemnaście milionów razy. Obecnie jest drugim najpopularniejszym systemem i dzieli około 3,5% rynku. Z  systemu Joomala korzysta 9% witryn biznesowych. Ten CMS tworzy oraz rozwija  ponad 400 woluntariuszy.  

Joomala posiada wiele możliwości, pierwszą z nich jest możliwość stworzenia strony www całkowicie od podstaw oraz opublikowanie jej w sieci, bez ręcznego kodowania treści. Dysponuje całkiem prostym w obsłudze instalatorem oraz kreatorem. Po zainstalowaniu strony na serwerze, możemy uzyskać dostęp do funkcjonalności.     

 

 Wady Joomala

 

Joomala jest bardziej skompilowana niż podobne strony, typu WordPress. Podczas pierwszego zalogowania, możemy być przytłoczeni dużą ilością rożnych funkcji. Z reguły większość z nich się nie przyda do prostych projektów. Do wad można też zaliczyć mniejsze repozytorium rozszerzeń, porównując do WP. Ze względu na mniejszy rynek, dodatki do Joomala nie są często produkowane.  Kolejną wadą jest to, że wiele rozszerzeń jest płatnych.  Nie ma możliwości przetestowania ich w wersji darmowej. Do tego system aktualizacji jest złożony. 

 

Zalety Joomala

 

Posiada zaawansowany panel administratora, dzięki któremu praca jest o wiele prostsza. Nie trzeba instalować dodatkowych funkcji, aby optymalizować witryny pod kątem SEO. Kolejną sporą zaletą jest wsparcie dla obsługi wielu języków. Joomala jest idealnym systemem do budowy małych oraz dużych portali. Ten system świetnie sprawdzi się też w przypadku informacyjnych stron internetowych dla różnych firm.