Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?
18 kwietnia, 2022Według wielu analiz biznesowych prowadzenie firmowego bloga to skuteczne działanie w sieci, które wpływa nie tylko na wizerunek firmy, ale także generuje sprzedaż. Wiele klientów dowiaduje się o firmie właśnie poprzez treści, które umieszcza ona w formie poradników. Dzięki blogowaniu firmy są w stanie skutecznie zwiększyć ruch na swojej stronie.
Blog firmowy mile widziany przez wyszukiwarkę
To jeden z powodów, dla których nawet wielkie korporacje decydują się na tworzenie dodatkowych treści związanych z tematyką, jaką się zajmują. Algorytmy wyszukiwarki dostrzegają regularnie wprowadzane treści, a jeżeli powstają one według jakiegoś planu, są spójne i posiadają odpowiednie frazy kluczowe z pewnością wpłynie to pozytywnie na wynik strony w wyszukiwarce. Czasem zajmie to trochę czasu, ale jest to sposób, jak wybić się bez inwestowania w drogie pozycjonowanie strony. Choć nie da się jasno określić kiedy efekty będą widoczne, to na pewno będą, a takie zabiegi mają sens i są bardzo potrzebne.
Ciekawe treści docenią ludzie
Warto pamiętać w tym wszystkim o tym, że poza wyszukiwarką, nasze teksty są czytane także przez ludzi. NIe ma sensu umieszczać jedynie SEO fraz, które nie trzymają się kupy. Słowa kluczowe powinny składać się w logiczną całość, która będzie ciekawa i łatwo przyswajalna dla czytelnika.
Jeżeli zadbasz o wysokiej jakości teksty ludzie z chęcią będą dzielili się wiedzą ze znajomymi i przekazywali sobie linki. Taka darmowa reklama może być skuteczniejsza niż niejedno płatne działanie w sieci.
Skąd wiedzieć o czym pisać?
Warto kierować się tym, czego potrzebują klienci. Jak to zrobić? Wystarczy sprawdzić, jakie sformułowania dotyczące danej branży wpisywane są w wyszukiwarkę. Takie najbardziej ogólne pytania mają to do siebie, że zostały już pewnie przez kogoś omówione. Szansę na wybicie dają bardziej szczegółowe zagadnienia. Odpowiedzenie na tego typu pytania poza możliwością wypozycjonowania strony daje jeszcze jedno – stawia Ciebie w pozycji eksperta.
Postaw na wizerunek swojej marki
Odpowiedzi na ważne zagadnienia związane z branżą sprawią, że klienci będą odbierali Ciebie jako eksperta, doświadczonego, od którego będą chcieli czerpać wiedzę. To szczególnie ważne nie tylko w branżach typowo usługowych, ale także w handlu. Takie artykuły budują zaufanie i sprawiają, że chętniej wybierzemy markę, którą choć na pozór znamy, kojarzymy, niż taką zupełnie obcą. To także miejsce na pokazanie swoich wartości – w ten sposób zyskamy klientów, którzy utożsamiają się z nimi.
Firmowy blog to także świetne miejsce do przemycania nowości i dokładnej prezentacji asortymentu usług.
Budowanie bazy klientów
Choć w ostatnich czasach email marketing uznawany był za mało skuteczne narzędzie, to wiele dużych i cenionych firm wciąż z niego korzysta. To pokazuje nam, że to wciąż świetna możliwość na pozyskanie klientów i bardziej indywidualny kontakt z nimi. Prowadzenie takiej strony to także sposób na poszerzenie bazy klientów. Wystarczy, że umieścisz możliwość zapisania się na newsletter w zamian za ciekawy, darmowy produkt elektroniczny. Może być to poradnik, ciekawy artykuł, gotowa lista… Cokolwiek.